/ ZRSZ doma~a stran / Seznam hitrih informacij /


Prestrukturiranje Republi{kega zavoda za zaposlovanje

Zaradi procesov prehoda iz dogovorne v tr`no regulacijo zaposlovanja, procesov proizvodnega in velikostnega prestrukturiranja subjektov ter gospodarske krize je na prehodu iz 80. v 90. let pri{lo do radikalnih sprememb na trgu dela. Spremembe so se dogodile tako na strani ponudbe kot na strani povpra{evanja, pri{lo pa je tudi do spremembe zakonodaje s podro~ja zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti. Vse to pa zahteva tudi stalno prilagajanje Republi{kega zavoda za zaposlovanje, kot samostojnega javnega zavoda, tako na podro~ju vsebine in na~ina njegovega dela, notranje in teritorialne organiziranosti kot zagotavljanje pogojev za delo.

V zavodu smo svojo dejavnost neprestano spremljali, jo evalvirali in ugotavljali slabosti svojega dela v `elji, da bi se ~im hitreje prilagodili spremembam v okolju ter pove~ali u~inkovitost svojega dela. Poleg notranjih evalvacij, ki so bile izvedene, so na{o dejavnost in organizacijo spremljali tudi zunanji organi, od razli~nih svetovalnih organizacij, strokovnjakov OECD, Phara, ministrstva za delo, ra~unskega sodi{~a in drugih. Na podlagi ugotovljenih slabosti (kot na primer premalo {tevilo sodelavcev, ki delajo neposredno s strankami, premajhen nadzor nad kori{~enjem pravic iz zavarovanja za primer brezposelnosti in premalo u~inkovito sodelovanje z delodajalci), je upravni odbor ob vnovi~nem imenovanju direktorja Jo`eta Glazerja avgusta lani, potrdil vizijo nadaljnjega razvoja zavoda, po kateri je zavod strokovno profesionalna ustanova, ki deluje na podro~ju zaposlovanja, da je njena u~inkovitost primerljiva z evropskimi javnimi zavodi za zaposlovanje in da zagotavlja enako kvaliteto storitev na celotnem teritoriju Republike Slovenije.

RZZ naj bi zaupane naloge dosegel s prestrukturiranjem zavoda, to pomeni naj bi tako nadaljevali z nadaljnjo racionalizacijo, enotnim delovanjem in maksimalno preglednostjo nad celotnim zavodovim delom, pri ~emer je nujno dose~i {e ve~jo povezanost z okoljem, v katerem zavod deluje. To pomeni ~im bolj se prilagoditi regijskemu razvoju oziroma uporabnikom zavodovih storitev, tako delodajalcem kot brezposelnim.

RZZ bo v naslednjih letih nadaljeval z za~etimi aktivnostmi, s katerimi se bo lahko ~im bolje prilagajal spremembam na trgu delovne sile ter novi zakonodaji s podro~ja njegove dejavnosti. Pri svojem razvoju bomo usmerjeni predvsem v zagotavljanje sposobnosti zavoda, da se stalno prilagaja spremembam na trgu delovne sile ob upo{tevanju, da je njegova osnovna naloga ~im hitrej{e posredovanje zaposlitve brezposelnim ter pomo~ pri izbolj{evanju njihovega polo`aja na trgu delovne sile z ukrepi politike zaposlovanja, poklicnim svetovanjem in informiranjem.

Zavod mora postati strokovno profesionalna ustanova, ki se s svojim na~inom dela in u~inkovitostjo lahko enakovredno primerja z podobnimi ustanovami v Evropi in svetu.

Zagotavljanje enakih standardov in kvalitete delovanja zavoda na celotnem ozemlju države Slovenije.

^e je do leta 1990 zavod poudarjal svoje poslanstvo v nudenju pomo~i {olajo~i mladini pri sprejemanju odlo~itev o svojem poklicnem razvoju (poklicno usmerjanje), je v letih od 1990 do 1994 videl svoje prioritetno poslanstvo v zagotavljanju socialne varnosti brezposelnim ter v razvoju ukrepov aktivne politike zaposlovanja. Za obdobje po letu 1994 lahko zapi{emo: Poslanstvo zavoda je v zagotavljanju strokovne pomo~i brezposelnim pri ~im hitrej{em posredovanju v zaposlitve, aktiviranje dolgotrajno brezposelnih in težje zaposljivih.

RZZ opravlja izjemno {iroko paleto dejavnosti, vendar bo v prihodnje prioritetna dejavnost zavoda posredovanje zaposlitev, ki bo podprto s programi pospe{evanja zaposlovanja, s sodelovanjem z delodajalci ter poklicnim informiranjem.

Da bi tudi na{i cilji izražali kljueen pristop k re{evanju problema brezposelnosti v Sloveniji, smo jih vsebinsko porenovili v naslednje cilje:

  1. S svojo dejavnostjo prispevati k eim hitrej{em zaposlovanju brezposelnih, delodajalcem pa zagotoviti ueinkovito zadovoljevanje potreb po delavcih.
  2. Zmanj{evati in odpravljati neskladja med tekoeim povpra{evanjem in ponudbo na trgu delovne sile.
  3. Prepreeevati marginalizacijo teže zaposljivih skupin brezposelnih na trgu delovne sile.
  4. Posameznikom zagotavljati informacije in svetovalno pomoe pri naertovanju njihove poklicno delovne kariere.
  5. Ueinkovito zagotavljati materialne pravice upravieencem iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti, pri eemer vkljueuje u~inkovitost tudi nadzor zaradi prepreeevnaja zlorab.
  6. Zagotoviti redno izplaeevanje republi{kih {tipendij in razvoj sistema {tipendiranja za nadarjeno mladino.

Da bi lahko nove globalne cilje zavoda dosegli, bomo nadaljevali z naslednjimi zaeetimi aktivnostmi:

Pomemben pogoj za izvedbo postavljenih aktivnosti in ciljev je tudi nova organiziranost zavoda, ki bo poudarila vlogo urada za delo kot osnovne organizacijske enote in omogo~ila racionalno enotno izvajanje podpornih dejavnosti na celotnem teritoriju zavoda.

Z izvajanjem procesa prestrukturiranja bomo nadaljevali s procesom nadaljnje racionalizacije, enotnega delovanja in maksimalne preglednosti nad celotnim zavodom. Odpraviti `elimo ugotovljene slabosti in {e izbolj{ati svoje delovanje. Postavili bomo organizacijo, ki bo omogo~ala optimalno poenostavitev in minimalno formalizacijo dela in postopkov. Z novo organiziranostjo se bomo prilagodili zahtevam nove zakonodaje po oblikovanju posebne nadzorne enote ter po intenziviranju posredovanja.

Da bi lahko izbolj{ali svoje sodelovanje s strankami, bomo nadaljevali s procesom krepitve uradov za delo, ki jih bomo organizirali v tak{ni obliki, da bodo lahko izvajali vse osnovne dejavnosti zavoda ter postali mesto, kjer lahko stranka zavoda re{i ve~ino svojih zahtev.

Da bi dosegli ~im veejo racionalnost ter ~im bolj izkoristili razpoložljiva znanja in izku{nje bomo v zavodu združili vse tiste funkcije, ki predstavljajo podporno dejavnost zavodu kot organizaciji in omogo~ajo opravljanje vseh strokovnih nalog. Pri združevanju bomo te`ili k enotnemu vodenju ter strokovno enotnemu na~inu izvajanja funkcij v celotnem zavodu, pri ~emer bomo omogo~ali dislociranost posameznih aktivnosti ~im bližje razpoložljivim kadrom v zavodu.

Kadrovsko bomo okrepili delovna mesta, kjer zavod prihaja v stik s strankami ter vzpostavili sistem ~im ve~je mobilnosti zaposlenih. Zaposlene v zavodu bomo tudi v prihodnje obravnavali kot enoten kadrovski potencial ter te`ili k uskladitvi interesov posameznih organizacijskih delov zavoda, zavoda kot celote in interesov posameznega delavca.

Da bi v zavodu dosegli ~im ve~jo odgovornost vsakega zaposlenega, bomo nadaljevali s procesom prena{anja pristojnosti strokovnega odlo~anja na nižje nivoje, da bi pri{lo do ~im hitrej{ih re{itev ter bi o zadevah odlo~ali tisti, ki problem najbolje poznajo.

Zaradi hitrih sprememb v okolju, v katerem deluje zavod in ki jih pri~akujemo tudi v prihodnje, bomo nadaljevali z gradnjo fleksibilne organizacije, ki omogo~a ~im hitrej{e reagiranje na postavljene nove zahteve ter ~im manj{e spreminjanje formalnih postopkov.

Z novo organizacijo želimo izbolj{ati svojo povezavo z okoljem, v katerem delujemo ter omogo~iti ~im bolj{e in la`je sodelovanje z vsemi zainteresiranimi za re{evanje problema brezposelnosti v Sloveniji.

Novo organiziranost `elimo ~imbolj prilagoditi regijskemu razvoju Slovenije v skladu z mo`nostmi, s katerimi zavod razpolaga (kadri, finance, prostori, tehni~na oprema) ter pri izvajanju svojih aktivnosti ~imbolj upo{tevati specifi~nosti regijskih in lokalnih trgov dela. To bomo dosegli z ve~jo samostojnostjo Uradov za delo in Podro~nih slu`b pri odlo~anju, katere Zavodove ukrepe in programe aktivne politike bodo na svojem podro~ju izvajali, da bi dosegli ~im ve~jo ponovno zaposlovanje brezposelnih oseb.

Da bi se zavod ~imbolj organizacijsko prilagodil svojim strankam: brezposelnim, {tipendistom, bomo nadaljevali s procesom celostnega obravnavanja posameznih ciljnih skupin zavodovih strank. Zavod naj bi v prihodnje deloval na treh nivojih: urad za delo, podro~na slu`ba, centralna slu`ba.

Spremembe na trgu delovne sile, nov pristop dr`ave pri re{evanju problema brezposelnosti in sprememba zakonodaje s podro~ja zaposlovanja zahtevajo od Republi{kega zavoda za zaposlovanje hitro reagiranje. Že v dosedanjem razvoju je Zavod uspeval u~inkovito izvajati nalog, ki so mu bile zaupane ali zakonsko dolo~ene.

Zavod je že do sedaj po svojih u~inkih primerljiv z mnogimi evropskimi zavodi za zaposlovanje, ugotovljene slabosti na podro~ju posredovanja v zaposlitev in sodelovanja z delodajalci, pa bo z novo organiziranostjo mo`no relativno hitro odpraviti. Nova organiziranost pomeni le kontinuiteto dosedanjega dela, naporov in uspehov vseh zaposlenih v Zavodu ter formalno potrditev mnogih do sedaj za~etih aktivnosti.

Prestrukturiranje ne bi zahtevalo dodatnih finan~nih sredstev, zaklju~ila pa naj bi se do konca tiso~letja. O tem je razpravljal tudi upravni odbor, ki se bo tudi v nadaljevnaju vklju~eval v proces prestrukturiranja.

Direktor: Jo`e Glazer


/ ZRSZ doma~a stran / Seznam hitrih informacij /