/ ZRSZ doma~a stran / Dejavnost ZRSZ / Seznam hitrih informacij /


Republi{ki zavod za zaposlovanje - Hitra informacija

PORO^ILO O IZVAJANJU PRAVILNIKA O NA^INU IN VSEBINI VODENJA EVIDENCE ISKALCEV ZAPOSLITVE IN BREZPOSELNIH OSEB

Janez Arko in Maja Ziherl

1. POTEK IN VSEBINA PRIPRAV ZA UPORABO

Ob sprejemu Pravilnika o na~inu in vsebini vodenja evidence iskalcev zaposlitve in evidence o brezposelnih osebah (Ur. l. RS {t. 44 z dne 28. 7. 1995 - v nadaljevanju Pravilnik) so v Republi{kem zavodu za zaposlovanje (v nadaljevanju Zavod) stekle priprave za za~etek njegove uporabe pri rednem operativnem delu. Oblikovana je bila posebna delovna skupina z namenom, da bi pripravila vse strokovno-tehni~ne podlage in navodila za pri~etek uporabe dolo~il Pravilnika. Dinamika dela delovne skupine je bila prilagojena zahtevi, da se pri~ne vodenje evidenc s 1.1.1996, kot dolo~a Pravilnik. Priprave so potekale zelo intenzivno saj so bile potrebne spremembe v celotnem postopku obravnave iskalcev zaposlitve, kar je hkrati pomenilo tudi pove~an obseg dela in pove~anje stro{kov vodenja obeh evidenc.

Za uspe{en za~etek uporabe Pravilnika je bilo potrebno opraviti naslednje aktivnosti oziroma pripraviti naslednja gradiva:

  1. Oblikovati potek postopka obravnave oseb, ki se prijavljajo v eno od evidenc.
  2. Dopolniti vsebino evidence iskalcev zaposlitve, ki bo omogo~ala razvr{~anje v obe evidenci.
  3. Definirati na~in in potek razvr{~anja iskalcev zaposlitve, ki so bili prijavljeni pred 1. 1. 1996.
  4. Pripraviti podrobna navodila za svetovalce zaposlitve in ostale delavce, ki sodelujejo v postopku razv{~anja oseb v eno od obeh evidenc.
  5. Pripraviti vse potrebne odlo~be in druge dokumente, ki se izdajajo v postopku razvr{~anja oseb v eno od obeh evidenc, prehajanja iz ene v drugo evidenco in prenehanja vodenja evidence oziroma ~rtanja iz evidence.
  6. Na podlagi sprememb v postopku in odlo~b ter drugih dokumentov dopolniti ra~unalni{ko aplikacijo, ki jo Zavod uporablja za vodenje evidenc o iskalcih zaposlitve kot glavni pripomo~ek za u~inkovito podporo delavcem, ki vodijo obravnavani evidenci in koristijo te podatke pri posredovanju zaposlitev.
  7. Izvesti usposabljanje vseh delavcev, ki sodelujejo v postopku razvr{~anja oziroma vodenja obeh evidenc za uspe{no izvajanje nalog in zagotoviti ~im bolj nemoten prehod na spremenjen na~in dela.
  8. Odpravljati nepredvidene te`ave v prehodnem obdobju v zvezi z razvr{~anjem posebnih primerov oseb ter dopolnjevati postopek razvr{~anja in vodenja evidenc.

Vse navedene aktivnosti so bile pravo~asno realizirane tako, da se je za~el Pravilnik uporabljati za vse novoprijavljene osebe 1.1.1996. Vse osebe prijavljene pri Zavodu pred 1.1.1996, so bile povabljene, da se zglasijo na RZZ pri svojem svetovalcu zaposlitve zaradi razvrstitve v eno od evidenc. Za razvrstitev teh oseb so bili prvotno predvideni trije meseci, vendar je bilo to obdobje podalj{ano na {est mesecev, ker je bilo, ob upo{tevanju, s predpisi predvidenih rokov za vabljenje, tri mesece prekratko obdobje za izpeljavo tega obse`nega opravila. Podrobneje je potek razvr{~anja oseb, prijavljenih pri RZZ pred 1.1.1996, ki je potekal ob rednem delu, opisan v nadaljevanju tega teksta.

2. DINAMIKA RAZVR[^ANJA OSEB V EVIDENCO ISKALCEV ZAPOSLITVE IN BREZPOSELNIH OSEB REPUBLI[KEGA ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE

S 1.1.1996 je Zavod v evidenco iskalcev zaposlitve in brezposelnih oseb za~el prijavljati vse na novo prijavljene osebe, hkrati pa postopoma razvr{~ati vseh 126.759 iskalcev zaposlitve, ki so bili 31.12.1995 v aktivni evidenci. Za razvr{~anje v eno od evidenc je bilo predvideno obdobje od 1.1.1996 do 30.6.1996, ko naj bi bile vse osebe v aktivni evidenci razvr{~ene. Postopek razvr{~anja je bil v tem obdobju v Zavodu analiti~no spremljan v tedenskih zaporedjih. Gradivu je prilo`en komplet zadnjih pregledov. Trend dinamike razvr{~anja v evidenco na nivoju Zavoda ka`e, da je bilo v prvih dveh mesecih razvr{~anja razmeroma veliko {tevilo razvr{~enih oseb, proti koncu obdobja pa se je to {tevilo postopoma zmanj{evalo. Tako se je dele` 37,4% (oz. 47.600 oseb) razvr{~enih oseb v evidenci , ki je bil dose`en `e v prvem mesecu razvr{~anja, to je do 31.1.1996, v drugem mesecu razvr{~anja spustil na 25% (oz. 30.100 oseb) razvr{~enih oseb v mesecu februarju, nato na 15,7 % (oz. 17.500 oseb) razvr{~enih oseb v mesecu marcu, 9,7% (oz. 10.700 oseb) razvr{~enih oseb v mesecu aprilu ter na komaj 5,3% (oz. 2.900 ) razvr{~enih oseb v mesecu maju ter 4,4% (oz. 2000 oseb) razvr{~enih oseb v mesecu juniju 1996. Tak potek se lahko razlo`i zaradi kopi~enja primerov, katerih razvr{~anje terja zamudnej{e preverjanje dejstev in predlo`ene dokumentacije ob koncu obdobja razvr{~anja.

Tako je bilo konec junija tega leta od skupaj 113.913 aktivnih oseb v evidenci, razvr{~enih 110.917 oseb, kar pomeni 97,4% dele` evidence. Nerazvr{~enih ostaja {e 2.996 oseb oz. 2,6% aktivne evidence, v postopku razvr{~anja je 59 oseb oz. 0,1% dele`.

Prete`na ve~ina oseb, to je 109.677 (oz. 96,3%), je v evidenci brezposelnih oseb, le 1.240 oseb (oz.1%) je iskalcev zaposlitve. Med brezposelnimi osebami je 93% brezposelnih, 1% brezposelnih lastnikov ali solastnikov podjetja in 6% brezposelnih lastnikov, zakupnikov ali drugih uporabnikov kmetijskih ali gozdnih zemlji{~. Za zadnji dve kategoriji je zna~ilno, da osebe, ki so vanju uvr{~ene, s poslovanjem podjetja oz. dohodkom od zemlji{~a v preteklem letu niso ustvarile dohodka, ki bi presegal letno zajam~eno nadomestilo pla~e v istem letu.

Pri razvr{~anju v evidenco je svetovalcem zaposlitve kot pripomo~ek pri delu slu`il seznam, na katerem so bile ozna~ene osebe, ki so se ob razvr{~anju nahajale v aktivni evidenci, hkrati pa so bile kot aktivni zavarovanci (z eno od ustreznih zavarovalnih podlag: delovno razmerje, lastni{tvo/solastni{tvo podjetja, lastni{tvo/zakupni{tvo ali druga uporaba kmetijskih ali gozdnih zemlji{~, upokojitev, invalidnost) prijavljene v zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, s katerim smo sodelovali pri pripravi seznama.

3. OPIS POSTOPKA IN STRO[KOV RAZVR[^ANJA V EVIDENCO

Od 1.1.1996 dalje se v evidenco teko~e razvr{~a vse na novo prijavljene osebe. Vsem iskalcem zaposlitve, ki so bili 31.12.1995 v aktivni evidenci, je bil s posebnim vabilom na koncu leta 1995 posredovan obrazec Prijava v evidenco iskalcev zaposlitve - brezposelnih oseb s pro{njo, da izpolnjenega predlo`ijo na uradu za delo, kjer so prijavljeni in sicer v roku, ki ga je dolo~il svetovalec zaposlitve. Vse iskalce zaposlitve, ki se vabilu niso odzvali, so svetovalci zaposlitve ponovno povabili s povratnico. Tistim iskalcem, ki se tudi na drugo vabilo niso odzvali in tega niso opravi~ili, je bila poslana odlo~ba o ~rtanju iz evidence, iz katere so bili po preteku roka za prito`bo ~rtani. Na osnovi izpolnjenih Prijav v evidenco ter morebitne dodatne dokumentacije so bili iskalci zaposlitve razvr{~eni v eno od evidenc: evidenco iskalcev zaposlitve ali evidenco brezposelnih oseb. Po podatkih, zbranih na obmo~nih enotah Zavoda, je bilo v tem obdobju v evidenco 36% oseb razvr{~eno ob rednem javljanju (brez posebnega vabljenja), 47 % oseb z enkratnim vabljenjem in 17% oseb z dvakratnim vabljenjem. Ob tem je teko~e potekalo tudi ~rtanje iz evidence. Dolo~eno {tevilo oseb v evidenco {e ni razvr{~eno oziroma so v postopku ~rtanja iz evidence. Sledi tabela, ki to stanje prikazuje.

obmo~na enota

R A Z V R [ ^ E N I - { t e v i l o

Zavoda

brez vabljenja -

ob javljanju

s 1. vabljenjem

z 2. vabljenjem

SKUPAJ

Celje

8.739

6.512

1.873

17.124

Koper

4.176

2.768

526

7.470

Kranj

8.838

3.501

1.285

13.624

Ljubljana

5.139

14.870

4.618

24.627

Maribor

5.265

20.625

5.835

31.725

Murska Sobota

1.404

5.199

3.236

9.839

Nova Gorica

1.549

2.050

1.282

4.881

Novo Mesto

4.297

1.327

649

6.273

Velenje

4.386

1.135

888

6.409

Sevnica

1.700

1.500

1.072

4.272

Zavod

45.493

36%

59.487

47%

21.264

17%

126.244

100%

Vzroki, da ostajajo nekatere osebe {e nerazvr{~ene, so naslednji: ve~ina je v postopku ~rtanja iz evidence (~rtanje se lahko izvede po dokon~nosti odlo~be), osebe niso predlo`ile zahtevane dokumentacije, nedokon~an upravni postopek (povratnice niso bile vrnjene), posebni socialni primeri, ko mora dati mnenje Center za socialno delo itd.

Celoten postopek vabljenja iskalcev zaposlitve, tiskanje obrazca Prijava v evidenco ter dodatno delo delavcev, ki je bilo za razvr{~anje potrebno, je povzro~ilo do sedaj 24.160.832 SIT stro{kov. Prilo`en je podrobnej{i pregled stro{kov v okviru celotnega Zavoda.

I. Stro{ek tiska obrazcev IZ-BO/1 - Prijava v evidenco 3.387.273 SIT
II. Dodatno delo (vseh obmo~nih enot)

a.) nadure (bruto) 5.990.599

b.) pogodbeno delo 892.245

c.) dodatno delo 5.585.602

12.468.446 SIT
III. Po{tnina, kuverte (stro{ek na obmo~nih enotah) 8.305.113 SIT
SKUPAJ 24.160.832 SIT

5. ZAKLJU^EK

Kot je iz samega poro~ila razvidno, je bila ob vsem rednem delu Zavoda uspe{no opravljena obse`na naloga v predvidenem ~asu. Trenutno se pripravljajo zadnje dopolnitve navodil in aplikacije na podlagi spoznanj in izku{enj, pridobljenih v prvih mesecih uporabe Pravilnika. S temi dopolnitvami bodo zagotovljena, za dalj{e obdobje, vsa sredstva in pripomo~ki za kvalitetno delo delavcev RZZ oziroma vzpostavljeni pogoji za ~im bolj kvalitetno strokovno obravnavo vseh oseb, ki se prijavljajo v Uradih za delo kot kandidati za razvrstitev v evidenco iskalcev zaposlitve oziroma evidenco brezposelnih oseb.


/ ZRSZ doma~a stran / Dejavnost ZRSZ / Seznam hitrih informacij /


Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 23. julij 1995