* RZZ doma~a stran
* Zoisovi {tipendisti - menu
*
Irma Plajn{ek
1000 LJUBLJANA, Beblerjev trg 3
Telefon: (061) 455 444
Filozofska fakulteta v Ljubljani, A - slovenski jezik, B - primerjalna knji`evnost
[tudij bom predvidoma kon~ala oktobra 1997.
Delati si `elim predvsem v uredni{tvu, morda tudi gledali{~u.
Rojena sem v Ljubljani, tu `ivim in se {olam. Osnovno{olska leta so minila v znamenju odli~nih ocen
in pohval. Ve~ zanimanja in nadarjenosti sem pokazala za slovni~ne naloge, literaturo in pa tudi
likovno izraznost. Po osnovni {oli sem se po nepremi{ljenem nasvetu star{ev in proti svoji `elji
vpisala na Srednjo zdravstveno {olo v Ljubljani. Ves ~as srednje{olskega {olanja sem se zavedala, da
so mi blizu dru`boslovne vsebine, knji`evnosti in tuji jeziki, zato sem se po zakju~nem izpitu
`elela vpisati na Filozofsko fakulteto. Zaradi neustreznega srednje{olskega programa je bilo treba
najprej zapolniti vrzeli v znanju. Po uspe{no opravljenih sprejemnih izpitih sem se v {tudijskem
letu 1992/93 vpisala na smer: A - slovenski jezik in knji`evnost, B - primerjalna knji`evnost in
literarna teorija.
Pri {tudiju se usmerjam ne toliko v jezikoslovje kot v knji`evnost. Poleg pridobivanja znanja tujih
jezikov (franco{~ina, angle{~ina, ~e{~ina, nem{~ina), potrebnega za {tudij primerjalne knji`evnosti
- pridobivam si ga na jezikovnih te~ajih in na fakulteti po lektoratih - se zanimam predvsem za
literarna vpra{anja, za primerjanje, vrednotenje in interprertacijo literarnih besedil. Poleg
raziskovalnega, znanstvenega prijema v obravnavi literature pa `elim {e naprej razvijati tudi
umetni{ko ustvarjalno refleksijo in objavljati svoja besedila.
Ob {tudiju knji`evnosti se sre~ujem seveda tudi z dramskimi besedili in s prenosom le-teh v
teatrski, uprizoritveni kod. Priznati moram, da me to "sre~anje" literature in gledali{~a -
vzporedno s tem pa tudi literature in filmske uprizoritve (scenaristika, dramaturgija) - {e posebno
privla~i in da bi si `elela pridobiti neko strokovnost tudi v tej smeri. Morda, in ~e bi bilo le
mogo~e, v okviru podiplomskega {tudija, o katerem razmi{ljam.
Letos sem se lotila tudi honorarnega dela; opravljam vlogo novinarke in voditeljice televizijske
oddaje. Prve delovne izku{nje s tega podro~ja mi pomenijo primeren izziv za morebitno nadaljevanje,
seveda v povezavi z mojo {tudijsko usmeritvijo oziroma, v {ir{em pomenu, s kulturo. Veliko mi pomeni
komunikacija, sre~anje z ljudmi in do`ivljanje raznolikosti (ne le na potovanjih med po~itnicami,
temve~ `e tudi v vsakdanjem okolju, pri {tudiju in delu), zato si tovrstne dinamike `elim tudi pri
prihodnji zaposlitvi, ki pa naj bi mi hkrati dopu{~ala tudi dovolj prilo`nosti za ustvarjalno
umetni{ko in znanstveno snovanje, za {irjenje `e pridobljenega znanja in poglabljanje ter stalno
dopolnjevanje strokovne usposobljenosti.
Najbolj na kratko - le v nekaj besedah - bi lahko svoja pri~akovanja in te`nje v zvezi z nadaljnjo
poklicno potjo izrazila takole: kultura/umetnost, znanost, komunikacija. Vse tri kategorije vidim v
njihovi medsebojni povezanosti, saj mi npr. umetnost nujno pomeni specifi~ni na~in komuniciranja,
izra`anja, ki je zmeraj naslovljeno in zahteva sprejemnika.
* RZZ doma~a stran
* Zoisovi {tipendisti - menu
*
Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96391y.htm