* RZZ domača stran * Zoisovi štipendisti - menu *

Mateja Videčnik

3320 VELENJE, Lipa 45
Telefon: (063) 851 334
E-mail: mateja.videcnik@kiss.muzej.si

Filozofska fakulteta v Ljubljani, psihologija

Študij bom predvidoma končala septembra 1997. Delati si želim predvsem v psihološkem raziskovanju, marketingu, psihologiji dela.
Začelo se je takole: že v mali šoli so opazili mojo pridnost in me skupaj še z devetimi "pridnimi" poslali v Šabac na otroško izmenjavo. Nov svet, novi prijatelji, spomini, ki počasi izginjajo.

Osnovna šola je minila brez večjih pretresov in razburjenja. Pobrala sem Vegova priznanja, sodelovala na Veselih šolah, pridno brala za značke, vmes pa sanjala o najrazličnejših poklicih, od slikarke (otroške knjigice so bile namreč tako lepe), do inženirke elektrotehnike (kaj je vendar lepšega, kot če ti v četrtem razredu uspe poskus in ti zasveti žarnica), cvetličarke, učiteljice biologije do končne želje - postati zdravnica.

O naslednji postaji sploh ni bila dvoma: velenjska gimnazija - naravoslovno-matematična smer, kaj pa drugega ! Preživeta štiri leta med novimi prijatelji, še zmeraj sveži utrinki s fotografij, z zaprašenih zvezkov in kjig, samevajoči indeks... Štipendiral me je Rudnik lignita Velenje. Zadovoljstvo je bilo obojestransko - prvega v mesecu nakazan denar, v redovalnici pa lepe ocene in opravljena praksa na oddelku za inovacije. Še vedno pa je v meni gorela želja tipa "ko bom velika bom zdravnica", a se je v četrtem letniku zgodilo... Nov predmet, psihologija! Spoznavati, kaj se dogaja v naši zavesti, odkrivati tančice v nezavednem, spoznavati psihološke "finte", vse te iluzije, predstave, možnosti. Odprl se mi je povsem nov vodnjak želja. Z mentorico specialistko klinične psihologije gospo Sevškovo sem pripravila seminarsko nalogo z naslovom Psihoonkologija, in to je bila pika na i. Moja prijava za študij je romala v Ljubljano na Filozofsko fakulteto - na Oddelek za psihologijo.

Mojo študijsko pot so prepletala predavanja ( bolj ali manj zanimiva, bolj ali manj obiskana ) in vaje, seanse z zapiski in s knjigami, sodelovanja pri raznih projektih, pisanje referatov in seminarskih nalog, delo po študentskem servisu, poletni tabori...in seanse čisto drugačnih vrst, brucovanja, spoznavni večeri, študentski žuri...

Mediji so mi predstavili Service Civil International - mednarodno mirovno gibanje in servis za prostovoljno delo, bolj znano kot Most. Že četrto leto sem njihova članica. Kot brucka sem tako odšla na poletni tabor v Bohinj z gluhimi otroki, mladostniki in njihovimi starši, tam sem spoznavala tihi svet, tako drugačen od našega, kjer ni Predina, Kreslina, kjer ni ptic in petja, kjer ni hrupa, kjer si le ti in tišina. Naučila sem se kretalnega jezika, pridobila lepe izkušnje, znanje in bogastvo.

Študentje psihologije zadnjih nekaj let prirejamo psihološke šole, zimske in poletne, kamor so povabljeni strokovnjaki in zanimive osebe, ki se ukvarjajo z našim področjem , psihologijo in s področji, ki se nanjo navezujejo. Sledijo predavanja, delavnice, seminarji, namen je seveda tudi družaben. Tako sem bila na poletnih šolah na Kozjaku pri Mariboru ter v Dolenjskih Toplicah.

Psihologija se povezuje z mnogimi drugimi področji, npr. ekonomskim. Tako sem že tri leta članica Študentske sekcije za marketing na ekonomski fakulteti.

Lani sem se udeležila tudi Evropskega kongresa študentov psihologije v Pulju. Presenetljivo, svet je le eden, učimo pa se tako različnih reči.

Na fakulteti sem bila demonstratorka pri predmetu klinična psihologija, iz tega področja sem opravila tudi obvezno prakso na Univerzitetnem kliničnem centru, na pediatrični kliniki, na nevrološkem oddelku. Stik z malimi bolniki, njihovimi težavami, stiskami staršev, utripom kliničnega in timskega dela, prebiranjem strokovne literature, s spoznavanjem raznih preskušenj... Nova pediatrična klinika. Upam, da kmalu! Zaradi vseh teh majhnih otrok.

Praktično delo, tako psihološko kot drugo sem spoznavala pri anketiranju na Institutu za raziskovanje medijev - Mediani, pri sodelovanju pri raziskavi Svetovalnega centra Šiška z naslovom Begunci v Sloveniji, v Produktivnosti - centru za psihodiagnostična sredstva, pri raziskavi na Fakulteti za šport, testiranju na Biotehniški fakulteti, pomoči pri izpeljavi republiškega tekmovanja iz Vesele šole..

Že dobro leto bo (krasno leto), kar delam na Preventivno-informativno svetovalnem centru. Večina preventivnih programov, ki jih izvaja center, je namenjenih mladostnikom. Preventivno delovanje je celostna oblika različnih dejavnosti, ki se razpredajo kot omrežje, skušajo ustvariti boljše možnosti za kakovostno življenje. V omrežju psihosocialne preventive se posamezni programi medsebojno dopolnjujejo in so odgovor na psihosocialne potrebe posameznikov.

Prvi projekt, pri katerem sodelujem, je Prostovoljno delo, to je pomoč otrokom in mladostnikom s čustvenimi, vedenjskimi, družinskimi, učnimi in drugimi težavami. Sodelujem še pri projektu Odraščanje in mi, ki je namenjen vsem učencem sedmih in osmih razredov v 16 osnovnih šolah. Delavnice potekajo v manjših skupinah, njihova vsebina pa je povezana s težavami, ki spremljajo mladega človeka: zasvojenost z mamili, spolnost ter medsebojni odnosi kot pomembna biološka in psihosocialna pojava v obdobju odraščanja. Študentje, ki uresničujemo programa, se udeležujemo seminarjev, supervizij, obiskujemo podobna središča ipd.

Zelo veliko je reči z najrazličnejših področij meni navse ljube smeri - psihologije. Zdaj, v četrtem letniku, sem namesto dveh izbirnih predmetov izbrala kar nekaj nadvse zanimivih: psihologija potrošnika, socialna psihologija, športna psihologija, specialna didaktika psihologije, andragogika.

Stojim na poti, ki se razcepi na tisoč manjših poti. Kam se usmeriti, če te zanima toliko možnosti? Zelo me vleče po poti marketinga in socialne psihologije. Zatrdno pa vem, konec ne bo z diplomo v roki, to bo šele začetek nove stopnice - magistrskega študija. Pri vas tudi? Se vidimo !!!
* RZZ domača stran * Zoisovi štipendisti - menu *
Copyright Republiški zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96305y.htm