* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *

Milo{ Mahor~i~

2390 RAVNE NA KORO[KEM, Kotlje 114
Telefon: (0602) 21 060

Filozofska fakulteta v Ljubljani, zgodovina-samostojno

[tudij bom predvidoma kon~al septembra 1997. Delati si `elim predvsem kot raziskovalec na podro~ju zgodovine (o`ja zgodovina, muzeologija, arhivistika).
Osnovno {olo sem obiskoval na Ravnah na Koro{kem. Vseh osem razredov sem kon~al z odli~nim uspehom. @e med izobra`evanjem na osnovni {oli sta me zanimali zgodovina in umetnost, pa tudi sloven{~ina in tuji jezik. Redno sem tekmoval pri Veseli {oli. Od petega razreda sem vsako leto obiskoval dodatni pouk matematike in se udele`eval tekmovanj za Vegovo priznanje.

Tudi srednjo {olo sem obiskoval na Ravnah. Na tamkaj{nji gimnaziji sem bil vpisan v dru`boslovno-jezikovni program. Posebne uspehe sem dosegel pri dru`boslovnih predmetih, {e posebno pri zgodovini in nem{kem jeziku. Nem{ki jezik mi je bil {e posebno blizu, saj je mo~no vplival na na{e nare~je. Ker sem se hotel v tem jeziku {e spopolniti, sem v poletnih po~itnicah med drugim in tretjim ter tretjim in ~etrtim letnikom obiskoval jezikovne te~aje iz nem{kega jezika na univerzah v Celovcu in na Dunaju. Srednjo {olo sem kon~al s prav dobrim uspehom, maturo, ki smo jo opravljali kot prva generacija po mnogih letih, pa sem opravil z odli~nim uspehom (iz zgodovine in slovenskega jezika).

Po kon~ani srednji {oli sem se vpisal na fFlozofsko fakulteto Univerze v Ljubljani. Vpisal sem se na {tudij zgodovine in geografije. Ker pa mi ni uspelo izdelati vseh izpitov pri geografiji, sem {tudij tega predmeta opustil in nadaljeval {tudij zgodovine kot samostojnega predmeta; zaradi tega sem se moral posebej lotiti spopolnjevanja nem{kega jezika in tudi latin{~ine. [tudijske obveznosti sem opravljal brez te`av.

Posebno velik uspeh je bila moja udele`ba na sre~anju slovenskih in hrva{kih {tudentov na Bledu junija 1995 in poletna {ola zgodovinarjev v Bovcu avgusta istega leta. Ves ~as {tudija sem se spopolnjeval z branjem strokovne literature iz zgodovine pa tudi umetnosti, ki je poleg zgodovine podro~je, kamor usmerjam ve~ino svoje pozornosti. Branje je moja najpogostej{a zaposlitev v prostem ~asu. Izredno rad tudi potujem. Prepotoval sem `e ve~ino Evrope, {e posebno pa me zanimata sosednji Avstrija in Italija. To seveda ni naklju~je, saj me tudi pri {tudiju zanima zlasti zgodovina teh dveh de`el in njunih narodov. Ob zanimanju za zgodovino in umetnost Italije pa mi je precej te`av povzro~alo nepoznavanje italijanskega jezika. Ko sem ugotovil, da za bolj{e poznavanje Italije nujno potrebujem poleg znanja nem{kega in angle{kega jezika {e znanje italjan{~ine, sem se odlo~il, da se moram za~eti u~iti tudi tega jezika. Tako sem se letos vpisal v te~aj italijan{~ine.

^e bodo profesorji ugodili moji pro{nji, se bom leto{njo jesen vpisal v nadaljnji {tudij geografije. Glede na izku{nje nekaterih znancev sem glede tega zelo optimisti~en.

Poleg tujih jezikov in predmetov, ki se povezujejo z mojim {tudijem, me {e zelo zanimajo nekateri drugi dru`boslovni predmeti, kot so filozofija, sociologija, politologija in psihologija. Veliko ~asa namenjam tudi raziskovanju razli~nih religij in vplivov le-teh na potek zgodovinskega dogajanja.

Precej sem `e razmi{ljal o svojem prihodnjem poklicu pa tudi o mo`nosti nadaljevnja izobra`evanja na univerzi. Pred za~etkom {tudija sem se `e videl v u~iteljskem poklicu, zdaj pa o tem nisem ve~ prepri~an. S pou~evanjem imam `e kar precej izku{enj, saj sem pogosto predaval srednje{olcem v dodatnih urah za maturo. Moja predavanja so jim bila po ve~ini zelo v{e~, saj sem jim predaval o re~eh, o katerih njihovi profesorji niso govorili.

Med {tudijem pa sem spoznaval tudi delo v arhivih in muzejih, in to mi je postajalo iz leta v leto bolj v{e~. Posledica tega je, da nisem ve~ tako zagret za delo v pedago{kem procesu, ~eprav me to veseli.

Glede na moja zanimanja menim, da v mojem rojstnem kraju skorajda ni mo`nosti, da bi opravljal delo, ki bi me veselilo, razen dela v pedago{kem procesu. Zelo bi bil vesel, ~e bi mi po kon~anem rednem {tudiju uspelo nadaljevati podiplomski {tudij in se pozneje zaposliti v skladu z mojim zanimanjem za splo{no zgodovino Evrope. Menim, da je pri nas premalo strokovnjakov s tega podro~ja. Mislim pa, da sem imel sre~o, da so bili tisti profesorji, ki na fakulteti pou~ujejo te predmete, zelo usposobljeni in predvsem pripravljeni, da svoje obse`no znanje podajajo {tudentom.
* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *
Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96302y.htm