* RZZ domača stran * Zoisovi štipendisti - menu *

Miloš Mahorčič

2390 RAVNE NA KOROŠKEM, Kotlje 114
Telefon: (0602) 21 060

Filozofska fakulteta v Ljubljani, zgodovina-samostojno

Študij bom predvidoma končal septembra 1997. Delati si želim predvsem kot raziskovalec na področju zgodovine (ožja zgodovina, muzeologija, arhivistika).
Osnovno šolo sem obiskoval na Ravnah na Koroškem. Vseh osem razredov sem končal z odličnim uspehom. Že med izobraževanjem na osnovni šoli sta me zanimali zgodovina in umetnost, pa tudi slovenščina in tuji jezik. Redno sem tekmoval pri Veseli šoli. Od petega razreda sem vsako leto obiskoval dodatni pouk matematike in se udeleževal tekmovanj za Vegovo priznanje.

Tudi srednjo šolo sem obiskoval na Ravnah. Na tamkajšnji gimnaziji sem bil vpisan v družboslovno-jezikovni program. Posebne uspehe sem dosegel pri družboslovnih predmetih, še posebno pri zgodovini in nemškem jeziku. Nemški jezik mi je bil še posebno blizu, saj je močno vplival na naše narečje. Ker sem se hotel v tem jeziku še spopolniti, sem v poletnih počitnicah med drugim in tretjim ter tretjim in četrtim letnikom obiskoval jezikovne tečaje iz nemškega jezika na univerzah v Celovcu in na Dunaju. Srednjo šolo sem končal s prav dobrim uspehom, maturo, ki smo jo opravljali kot prva generacija po mnogih letih, pa sem opravil z odličnim uspehom (iz zgodovine in slovenskega jezika).

Po končani srednji šoli sem se vpisal na fFlozofsko fakulteto Univerze v Ljubljani. Vpisal sem se na študij zgodovine in geografije. Ker pa mi ni uspelo izdelati vseh izpitov pri geografiji, sem študij tega predmeta opustil in nadaljeval študij zgodovine kot samostojnega predmeta; zaradi tega sem se moral posebej lotiti spopolnjevanja nemškega jezika in tudi latinščine. Študijske obveznosti sem opravljal brez težav.

Posebno velik uspeh je bila moja udeležba na srečanju slovenskih in hrvaških študentov na Bledu junija 1995 in poletna šola zgodovinarjev v Bovcu avgusta istega leta. Ves čas študija sem se spopolnjeval z branjem strokovne literature iz zgodovine pa tudi umetnosti, ki je poleg zgodovine področje, kamor usmerjam večino svoje pozornosti. Branje je moja najpogostejša zaposlitev v prostem času. Izredno rad tudi potujem. Prepotoval sem že večino Evrope, še posebno pa me zanimata sosednji Avstrija in Italija. To seveda ni naključje, saj me tudi pri študiju zanima zlasti zgodovina teh dveh dežel in njunih narodov. Ob zanimanju za zgodovino in umetnost Italije pa mi je precej težav povzročalo nepoznavanje italijanskega jezika. Ko sem ugotovil, da za boljše poznavanje Italije nujno potrebujem poleg znanja nemškega in angleškega jezika še znanje italjanščine, sem se odločil, da se moram začeti učiti tudi tega jezika. Tako sem se letos vpisal v tečaj italijanščine.

Če bodo profesorji ugodili moji prošnji, se bom letošnjo jesen vpisal v nadaljnji študij geografije. Glede na izkušnje nekaterih znancev sem glede tega zelo optimističen.

Poleg tujih jezikov in predmetov, ki se povezujejo z mojim študijem, me še zelo zanimajo nekateri drugi družboslovni predmeti, kot so filozofija, sociologija, politologija in psihologija. Veliko časa namenjam tudi raziskovanju različnih religij in vplivov le-teh na potek zgodovinskega dogajanja.

Precej sem že razmišljal o svojem prihodnjem poklicu pa tudi o možnosti nadaljevnja izobraževanja na univerzi. Pred začetkom študija sem se že videl v učiteljskem poklicu, zdaj pa o tem nisem več prepričan. S poučevanjem imam že kar precej izkušenj, saj sem pogosto predaval srednješolcem v dodatnih urah za maturo. Moja predavanja so jim bila po večini zelo všeč, saj sem jim predaval o rečeh, o katerih njihovi profesorji niso govorili.

Med študijem pa sem spoznaval tudi delo v arhivih in muzejih, in to mi je postajalo iz leta v leto bolj všeč. Posledica tega je, da nisem več tako zagret za delo v pedagoškem procesu, čeprav me to veseli.

Glede na moja zanimanja menim, da v mojem rojstnem kraju skorajda ni možnosti, da bi opravljal delo, ki bi me veselilo, razen dela v pedagoškem procesu. Zelo bi bil vesel, če bi mi po končanem rednem študiju uspelo nadaljevati podiplomski študij in se pozneje zaposliti v skladu z mojim zanimanjem za splošno zgodovino Evrope. Menim, da je pri nas premalo strokovnjakov s tega področja. Mislim pa, da sem imel srečo, da so bili tisti profesorji, ki na fakulteti poučujejo te predmete, zelo usposobljeni in predvsem pripravljeni, da svoje obsežno znanje podajajo študentom.
* RZZ domača stran * Zoisovi štipendisti - menu *
Copyright Republiški zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96302y.htm