* RZZ doma~a stran
* Zoisovi {tipendisti - menu
*
Primo` Slani~
2391 PREVALJE, Na produ 21
Telefon: (0602) 31 684
Fakulteta za arhitekturo v Ljubljani, arhitektura
[tudij bom predvidoma kon~al junija 1997.
Delati si `elim predvsem na podro~ju zvoka in akustike ambientov, socialne zazidave, revitalizacije degradiranih obmo~ij.
Osnovno {olo sem obiskoval in kon~al na Prevaljah. K moji odlo~itvi o nadaljnjem {olanju na
naravoslovno-matemati~ni usmeritvi Srednje {ole na Ravnah na Koro{kem je pripomoglo to, da je ta
smer enakovredna nekdanji gimnaziji; to je omogo~alo odprto pot mojim tedaj {e precej nejasnim, a
razvijajo~im se te`njam, `eljam in ciljem ter uresni~evanju zadovoljstva na poti do njih.
Tedaj sem `e izra`al svojo `eljo po ustvarjanju z glasbo. Globlje spoznavanje le-te mi je omogo~ilo
obiskovanje glasbene {ole za klavir. V srednji {oli sem se pridru`il glasbenemu gledali{~u English
Student Theatre (EST), ki je uprizarjalo muzikale. Zanj sem v sodelovanju s {e nekaterimi ~lani te
skupine pisal in prirejal glasbo ter se seznanjal s scenografijo, osvetlitvijo in drugimi
sestavinami gledali{~a. Z EST Ravne na Koro{kem in EST Maribor sem uspe{no sodeloval {e nadaljnja
leta, vzporedno pa za~el razvijati samostojen glasbeni izraz in spoznavati umetnost glasbe na svoj
zna~ilni na~in. Poleg razvijanja duha sem kot atlet poskrbel tudi za zdrav razvoj telesa.
Po odslu`eni voja{~ini sem se vpisal na [olo za arhitekturo v Ljubljani, ki se mi je zdela primerna
za razvoj ustvarjalnega re{evanja problemov. Le-ta zahteva neponovljivost, raznolikost in
inventivnost, v tem pa sem videl mo`nost prenosa in raz{iritve takega prijema tudi na druga podro~ja
svojega `ivljenja - skratka, novo pridobitev za rast in razvoj svoje osebnosti. Na tej {oli sem pod
vodstvom mentorja prof. Janeza Ko`elja v okviru seminarja Arhitektura mesta spoznaval in osvojil
proces konceptualne metode, razvijal likovne in tehni~ne zmo`nosti, se seznanil s teorijo
arhitekture, sam pa na {tudijskih in drugih potovanjih po Evropi in Ameriki preu~eval arhitekturo in
urbanizem mest ter njun odnos do urbane in ruralne krajine - s poudarkom na pozitivnih sestavinah
modernizma. Spoznaval sem ljudi in {iril svojo socialno mre`o, ves ~as pa spopolnjeval znanje
angle{kega in francoskega jezika.
Veliko ~asa sem namenil filozofiji glasbe, eksperimentiranju z zvokom, akusti~nim zakonitostim in
skladateljskemu delu v svojem manj{em, improviziranem studiu. Sem ljubitelj filma, gledali{~a in
drugih medijev. Kot pozornemu opazovalcu in v~asih tudi aktivnemu udele`encu mi je uspelo pridobiti
marsikatero znanje in poznavanje sodobnih umetnosti in medijev, upam si trditi, da sem s tem
neposredno pripomogel tudi k spremembam na vseh drugih podro~jih svojega `ivljenja. V tej smeri sem
leta 1991 (ob obletnici poplav v Sloveniji) v sodelovanju s {e {tirimi umetniki z razli~nih
podro~ij, pripravil multimedijsko predstavo z naslovom Waterland, ki je s poezijo zdru`evala likovno
in videoumetnost z glasbo in plesom.
V zadnjih letih se intenzivneje ukvarjam s socialno tematiko (socialna stanovanja, ljudem in okolju
prijazna arhitektura), na osebni ravni z odnosi med ljudmi in odnosom do sebe, ker sem spoznal, da
je zavedanje prvi pogoj za nemoteno osebnostno rast, ta pa je klju~nega pomena za zadovoljstvo in
sre~o v `ivljenju ter uspe{no delovanje na katerem koli `elenem podro~ju.
Strokovne prakti~ne izku{nje si pridobivam z delom v razli~nih projektivnih in oblikovalskih
birojih, na Zavodu za planiranje pri MOP RS, s sodelovanjem pri zasnovi in na~rtovanju izvedbenih
projektov ter s svojimi zasnovami in izpeljavami. Spoznavam delo z ra~unalnikom v programih Acad in
Archicad. Interdisciplinarno in timsko delo mi ni tuje, saj v precej primerih delujem prav v
skupini.
V prihodnje se `elim ukvarjati s tematiko zvoka in akustike v prostoru, s tematiko socialne
zazidave, eksperimentiranjem s koncepti, materiali in drugimi celostnimi elementi v arhitekturi; vse
to v skladu z racionalnostjo, vnovi~no uporabo in recikla`o (3R). Marketin{ki prijem me ne zanima. Z
ustvarjalnim prijemom pri re{evanju obstoje~ih in nastajajo~ih problemov, zavedajo~ se enkratnosti
in neponovljivosti polo`ajev ter kontinuitete razvoja, `elim pripomo~i k oblikovanju ~loveku
prijaznega okolja, temelje~ega na ekologi~nih na~elih. Hkrati sem odlo~en razvijati svojo osebnost
in znanje k novim spoznanjem o sebi in svetu.
* RZZ doma~a stran
* Zoisovi {tipendisti - menu
*
Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96295y.htm