* RZZ doma~a stran
* Zoisovi {tipendisti - menu
*
Alenka Kepic
4208 [EN^UR, Pipanova 62
Telefon: (064) 41 135
Filozofska fakulteta v Ljubljani, A - slovenski jezik, A - primerjalna knji`evnost
Delati si `elim predvsem v zalo`ni{tvu (lektorstvo, uredni{tvo), izobra`evanju (profesorica).
Letos sem {tudentka ~etrtega letnika primerjalne knji`evnosti in sloven{~ine na Filozofski fakulteti
v Ljubljani. Kak{no pri~akovanje me je zaneslo na to {tudijsko pot? Osnovno {olo sem kon~ala v
[en~urju in se vpisala na Srednjo dru`boslovno-jezikoslovno {olo v [kofji Loki (zdaj Gimnazija
[kofja Loka), predvsem zaradi navdu{enja nad jeziki. @e od nekdaj se je moje zanimanje bolj nagibalo
k dru`boslovju, ~eprav sem sku{ala koristno uporabljati tudi strogo racionalnost naravoslovnih
predmetov, ki so trden temelj prodorne misli. V vseh {tirih letnikih srednje {ole sem bila odli~na
in si s tem (pa ne zgolj s tem) prislu`ila Zoisovo {tipendijo. Po kon~ani srednji {oli sem obstala
pred kopico `elja, med katerimi sem bila prisiljena izbirati. Tuji jeziki, filozofija, pedagogika,
andragogika, sloven{~ina ali primerjalna knji`evnost. Kateri {tudij bi lahko izpolnil vse moje
`elje? Odlo~ila sem se za {tudij na filozofski fakulteti, in sicer za sloven{~ino kot predmet A in
primerjalno knji`evnost kot predmet B. Po prvem letniku sem si nakopi~ila {e nekaj izpitov ve~, saj
mi je bilo dovoljeno primerjalno knji`evnost, po zaslugi visokega povpre~ja spremeniti v predmet A.
In doslej mi {e ni bilo `al. Prav {tudijski program primerjalne knji`evnosti je poskrbel za to, da
sem se, sicer obvezno, a kljub temu z veseljem, {e naprej ukvarjala s tujimi jeziki. Za pridobitev
tega znanja pa sem poiskala tudi samosvoje poti. Dva poletna meseca sem pre`ivela v Londonu, da sem
obiskovala {olo in hkrati pobli`e spoznala angle{ko kulturo in angle{ko `ivljenje. Tudi del
leto{njih po~itnic nameravam pre`iveti v Londonu, obiskovala bom enomese~ni te~aj angle{~ine. Da pa
ne bi ob tem povsem pozabila nem{kega jezika, sem se lani mesec dni spopolnjevala iz nem{~ine na
Dunaju in v jesenskem semestru obiskovala 96-urni te~aj nem{~ine na Centru za tuje jezike v
Ljubljani. Prav tako sem obiskovala kratek osve`itveni te~aj franco{~ine in pri tem trdno sklenila,
da bom znanje franco{~ine izbolj{ala v naslednjem {tudijskem letu, ko naj bi imela kot absolventka
precej ve~ ~asa (?).
Kljub {tudijskim obveznostim sem na{la ~as za sprostitev v {portu in dodatnih dejavnostih. Tako sem
do lanskega leta igrala odbojko v tretji `enski republi{ki ligi, lani pa sem za~utila, da moram ob
{tudiju, ki ponuja predvsem teoreti~no znanje, izrabiti ~as za pridobivanje prakti~nih izku{enj, saj
bi le s tem lahko sledila svojemu na~elu: Le pogumno sprejemanje vsakr{enega izziva lahko ~loveku
prinese znanje in samozavest. Oboje sku{am pridobivati z in{trukcijami sloven{~ine in angle{~ine,
lektoriranjem diplomskih nalog in honorarnim lektorskim delom na Teleteksu RTV Slovenije. Hkrati
sodelujem v slavsti~nem pevskem zboru Odmevanja, udele`ila sem se te~aja recenzij in te~aja
retorike, igrala v lutkovni skupini ter pre`ivela tri tedne kot voditeljica v poletni koloniji. Pri
vsem tem sku{am ~im bolj slediti trenutnemu kulturnemu dogajanju po gledali{kih odrih in kulturnih
prireditvah ter povezati pridobljeno znanje na fakulteti z aktualnimi dogodki. Moj cilj je pridobiti
~im {ir{i pogled na jezikovno kulturo in slovenski kulturni prostor, Slovenijo v stiku s tujino in v
stiku z lastno zgodovino. Vem, da {tudij lahko ponudi le kapljico tega znanja in pomeni zgolj
spodbudo, a tudi to je dovolj za nekoga, ki je to pripravljen obogatiti s svojim delom.
Moja poklicna pri~akovanja so dvostranska. @elim delati v zalo`ni{tvu in v izobra`evanju. Dve dokaj
razli~ni usmeritvi, ki pa ju povezuje moja `elja po utrjevanju zavedanja o na{i, slovenski kulturi,
bodisi s knjigo kot nosilko kulturne zgodovine ali mladimi kot {e nepopisanimi oblikovalci prihodnje
kulture. Na~in `ivljenja nas vse bolj sili k posplo{evanju in izena~evanju. Toda brez pristnosti in
lastne izjemnosti se ~lovek, pa tudi narod, hitro porazgubi v neskon~ni ~love{ki mno`ici. Da bi se
temu ognili, lahko za~nemo `e pri jeziku, pri prvemu po~elu vsake na{e misli. Druga~na in
svobodnej{a bo, ~e bomo vedeli, zakaj in ~emu jo izre~emo po svoje.
Ne vem, kje bom na{la svoj poklicni pristan. A kjer koli `e, tam bom z veseljem in pripravljena na
nenehno delo. Morje neznanja je neskon~no, ~e se tega le ho~e{ zavedati. In ~e ho~e{ to premagati
...
* RZZ doma~a stran
* Zoisovi {tipendisti - menu
*
Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96249y.htm