* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *

Borut Cvetko

9250 GORNJA RADGONA, Podgrad 22
Telefon: (069) 61 617

Ekonomsko-poslovna fakulteta v Mariboru, marketing

[tudij bom predvidoma kon~al oktobra 1996. Delati si `elim predvsem v ogla{evanju, marketingu, prodaji.
Osnovno {olo sem obiskoval v Gornji Radgoni. Kon~al sem jo precej uspe{no. V {oli sem sodeloval v dramskem, ra~unalni{kem in planinskem kro`ku, pa tudi na tekmovanjih Vesele {ole sem dosegal dobre uspehe. Dobival sem priznanja na tekmovanjih iz matematike ter slovenskega in nem{kega jezika.

Ob koncu osemletke je bilo ra~unalni{tvo veda, ki je obetala najve~ji razvoj. Za vpis na srednjo {olo z ra~unalni{kim programom so priporo~ali zmo`nosti logi~nega razmi{ljanja in smisel za organizacijo. Odlo~il sem se, da se bom vpisal na Srednjo ra~unalni{ko {olo v Mariboru. [olo sem kon~al brez te`av in opravil zaklju~ni izpit s prav dobrim uspehom. Med {olanjem na srednji {oli sem se udele`il takrat {e republi{kega tekmovanja iz nem{kega jezika in osvojil prvo mesto med u~enci tehni{kih {ol.

Moram pa priznati, da sem bil malce razo~aran nad kakovostjo predavanih ra~unalni{kih predmetov (z nekaj redkimi izjemami), saj imam ob~utek, da sem obiskoval gimnazijski program.

Ne preve~ odlo~no sem se vpisal na Tehni{ko fakulteto v Mariboru, smer ra~unalni{tvo. Kaj hitro sem spoznal, da to ni poklic, ki bi mi v prihodnosti prinesel veselje, ~eprav sem opravil izpite na fakulteti uspe{no.

Veliko bolj zavzeto sem se lotil {tudija na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru. Uspe{no sem opravil sprejemni izpit, po uspe{no kon~anih prvih dveh semestrih pa sem se odlo~il za integralni {tudij na smeri za visoko{olski {tudij; zato sem moral opraviti {e dva semestra s splo{nimi ekonomskimi predmeti. [ele nato smo se odlo~ali o {tudijski smeri. Ker so mi v drugem letniku, ki nam je nakazal mogo~e smeri nadaljnjega {tudija, najbolj ustrezali marketin{ki predmeti, sem se naro~il na revijo Marketing Magazin, da bi tako bolje spoznal to poslovno podro~je. Prebiral sem tudi razne druge doma~e in tuje revije, ki so imele kaj skupnega s tr`enjem, komuniciranjem, pa tudi s financami. Tako odlo~itev za vpis na smer marketing ali tr`enje v tretjem letniku nikakor ni bila naklju~na.

Predmeti, ki smo jih poslu{ali, so bili zanimivi, usmerjeni v prakso, in to jih je naredilo {e zanimivej{e. [koda je le, da nismo v okviru {tudijskega programa poslu{ali dveh tujih jezikov. Sam sem poleg nem{kega {e najbolj pogre{al angle{kega, ki sem se ga u~il `e v srednji {oli. Zdaj se u~im ta jezik poleg italijanskega in samostojno dopolnjujem znanje. Moj cilj je aktivno obvladati te tri tuje jezike. V petem semestru sem pri predmetu politika podjetja sodeloval pri projektu Podjetni{ke zamisli, in tako smo s so{olci ustanovili fiktivno podjetje. Po ocenjevanju in zagovoru pred razli~nimi komisijami iz prakse in fakultete smo se uvrstili med prvo tretjino udele`enih ekip. Motilo me je, da ocenjevalci nekako niso hoteli najbolje sprejeti na{e zamisli. Ker je bila na{a dejavnost za Slovenijo novost, za nas {tudente pa {e posebno primerna smo pri~akovali veliko ve~ podpore.

[tudijske obveznosti opravljam sproti. Z ocenami sem zadovoljen, ~eprav nisem med najbolj{imi. O objektivnosti ocenjevanja bi kazalo razpravljati, zato tudi drugih ne sodim po njihovih ocenah. Najbolj{e ocene niso pogoj za uspeh, so pa sredstvo, ki omogo~a vstop v poslovno `ivljenje in uresni~itev `ivljenjskih ciljev, kot so uspe{na kariera, delo v dobrem podjetju, ipd.

V prostem ~asu zbiram izku{nje in se dodatno izobra`ujem, predvsem v osebni prodaji, psihologiji porabnikov, grafi~nem oblikovanju...

Obvezno prakso v srednji {oli sem opravil v nekdanjem podjetju Elrad v Gornji Radgoni in v Radenski iz Radencev, kjer sem delal vse, le z ra~unalniki ne.

Med po~itnicami sem ve~krat delal na Pomurskem sejmu, in si nabral obilo izku{enj pri delu z ljudmi. Tudi delo natakarja poznam, saj sem ga ve~krat opravljal v Avstriji, v Gradcu, in si pri tem spopolnil znanje nem{kega jezika. Delal sem tudi v Nem~iji, v podjetju Reebok, in tam spoznal ves postopek spravila {portnega ~evlja in druge opreme iz skladi{~a na trg. Delal sem kot trgovski potnik.

Ob {tudiju pomagam o~etu v njegovem podjetju. Tako si nabiram dragocene izku{nje, te mi pomagajo pri {tudiju, zelo uparabne pa bodo tudi za prihodnje delo.

Po predavanjih v osmem semestru, ki jih zdaj poslu{am, `elim ~imprej diplomirati, potem pa me ~aka {e slu`enje voja{~ine.

Moj konji~ek je {port, predvsem kolesarjenje in tenis, urim se tudi v osebni prodaji raznih izdelkov, predvsem tistih, ki si jih zamislim sam ali s kolegico; izpeljeva tudi njihovo izdelavo, predstavitev na terenu, prodajo kupcem in popravila.

Zelo rad potujem, saj se tako veliko nau~im, predvsem pravilnega ravnanja v nevsakdanjih okoli{~inah in razli~nih kulturah.

Rad bi se zaposlil v o~etovem podjetju, ki ga tudi najbolje poznam in z njim tudi od za~etka `ivim. Ker sem dokaj samostojen, pa bi se z veseljem zaposlil v vsakem podjetju, kjer bi lahko zaupane naloge opravljal dovolj svobodno, da bi pokazal svoje zmo`nosti in izku{nje.
* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *
Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96177y.htm