* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *

Vanja Penca

8230 MOKRONOG, Majcnova ulica 13
Telefon: (068) 49 405

Filozofska fakulteta v Ljubljani, nem{~ina-samostojno

[tudij bom predvidoma kon~ala septembra 1997. Delati si `elim predvsem pri prevajanju (nem{ki jezik), v knji`nicah.
Osnovno {olo sem obiskovala v Mokronogu na Dolenjskem. Bila sem zelo pridna in vestna u~enka, saj so, poleg vsakdanjih {olskih obveznosti, {tevilna ob~inska in republi{ka tekmovanja iz matematike, kemije, nem{~ine in Vesele {ole zahtevala kar precej{njo zagnanost. Po uspe{no kon~ani osemletki, opravila sem jo v vseh razredih z odli~nim uspehom, sem se odlo~ila za nadaljevanje {olanja na Gimnaziji Novo mesto, smer naravoslovno-matemati~ni tehnik, saj je ta veljala za eno od {ol, kjer si lahko pridobi{ najve~ splo{nega znanja in razgledanosti. Eden od razlogov za mojo odlo~itev je bil tudi ta, da takrat {e nisem imela jasnih predstav o tem, katero podro~je me najbolj privla~i.

V srednji {oli sem omahovala med dru`boslovjem - nem{~ina, angle{~ina in sloven{~ina, ter naravoslovjem - kemija. Prav zato sem se tudi kot gimnazijka dvakrat udele`ila republi{kega tekmovanja iz kemije in sodelovala pri Krkinih raziskovalnih nalogah. V ~etrtem letniku pa se je tehtnica le prevesila v prid jezikov, in tako sem si za zaklju~ni izpit izbrala nem{ki in angle{ki jezik, ter ju opravila z odli~no oceno. To je bila nekak{na poprej{nja priprava na sprejemni izpit, saj sem se odlo~ila za {tudij nem{~ine na Filozofski fakulteti v Ljubljani.

Sprejemne izpite sem uspe{no opravila in se v {tudijskem letu 1991/92 vpisala na nem{~ino - samostojna smer (nepedago{ka). V za~etku {tudija sem bila nekoliko razo~arana, saj so prevladovala predavanja in poslu{anje, ne pa toliko konverzacija. Odlo~ila sem se, da bom to sku{ala nadomestiti sama in tako sem `e med po~itnicami po prvem letniku pre`ivela tri tedne v Avstriji. Nato sem vsako leto znova odhajala v tujino. Spoznala sem kar nekaj nem{kih mest, obiskovala kraj{e te~aje ter se spopolnjevala v poznavanju nem{ke kulture. Letos se potegujem za {tipendijo v Leipzigu, in ~e bom izbrana, bom lahko naslednje leto v zimskem semestru {tudirala oziroma pisala diplomsko nalogo na priznani fakulteti v Leipzigu.

Poleg nem{~ine namenjam veliko pozornosti tudi angle{kemu jeziku. Angle{~ino sem se u~ila, kot sem `e omenila, {tiri leta v srednji {oli in nato {e dve leti kot lektorat na fakulteti. Pridobila sem kar dobro znanje, in ga izbolj{ala predvsem na lanskem enomese~nem potovanju po Angliji, [kotskem in Irskem. Znanje jezika nameravam {e utrditi in dopolniti s te~aji ter mednarodno priznanimi izpiti Cambridge. Letos sem se u~ila {e enega romanskega jezika - {pan{~ine. Trenutno obiskujem drugo stopnjo te~aja, ki ga organizira [OLT. [pan{~ina me je navdu{ila in prepri~ana sem, da se bom kmalu odlo~ila {e za u~enje katerega od romanskih jezikov.

Med {tudijem sem se nekoliko spoprijela tudi s prakti~no uporabo jezika. Prevajala sem razli~na bolj ali manj zahtevna besedila iz nem{~ine v sloven{~ino za prevajalsko agencijo Amidas v Ljubljani. Ugotovila sem, da me to delo zelo veseli, saj zahteva predvsem natan~nost in zbranost. @e dve leti pa delam na na{i fakulteti kot demonstratorka v knji`nici za germanske jezike in knji`evnosti. Moje delo v knji`nici ni pretirano zahtevno, vendar pa sem pri tem pobli`e spoznala delo knji`ni~ark, ki se mi zdi zelo privla~no in zanimivo. Razmi{ljala sem, da bi po kon~ani fakulteti opravila strokovni izpit za bibliotekarko in si tako pridobila dodatno mo`nost za iskanje zaposlitve v knji`nici.

Zavedam se, da je u~enje tujih jezikov zahteven in dolgotrajen proces, ki ga mora{ neprenehoma obnavljati in dopolnjevati. To do`ivljam kot izziv in osebno presku{njo. Vem, da mojemu znanju {e marsikaj manjka, predvsem prakti~nih izku{enj, ampak prepri~ana sem, da se moja izobra`evalna pot {e zdale~ ne bo kon~ala takrat, ko bom zapustila fakultetne predavalnice.
* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *
Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96174y.htm