* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *

Ines @u`i~

5291 MIREN, Vrto~e 1c
Telefon: (065) 54 473

Filozofska fakulteta v Ljubljani, A - franco{~ina, B - angle{~ina

[tudij bom predvidoma kon~ala junija 1997. Delati si `elim predvsem v turizmu (prevajanje, korespondenca), v srednjem {olstvu (pou~evanje), v zastopstvih tujih podjetij.
Leta 1979 sem za~ela obiskovati osnovno {olo v doma~em kraju. Vseh osem razredov sem izdelala z odli~nim uspehom. Sodelovala sem v razli~nih kro`kih (ritmika, pevski zbor idr.), vendar pa sem kmalu ugotovila, da me bolj zanimajo dru`boslovni predmeti. Zaradi tega sem od petega razreda sodelovala pri dodatnem pouku angle{kega in slovenskega jezika. V osmem razredu sem se udele`ila tudi ob~inskega tekmovanja iz angle{kega jezika. Obiskovala sem dodatni pouk iz matematike, in v {estem razredu osvojila bronasto Vegovo priznanje. Sodelovala sem tudi na tekmovanju Vesele {ole in se enkrat udele`ila tudi ob~inskega tekmovanja.

Za zvestobo dobri knjigi in marljivo branje sem bila vsako leto nagrajena z bralno zna~ko in v osmem razredu s priznanjem za osemletno zvestobo knjigi. V osmem razredu sem z raziskovalno nalogo na ekolo{ko temo Onesna`evanje reke Vipave, sodelovala pri omizju na na{i {oli. Izbrana sem bila za zastopnico ob~ine Nova Gorica na republi{ki konferenci o ekologiji v Kr{kem.

Ker me je od vseh predmetov najbolj zanimala angle{~ina, sem se v osmem razredu odlo~ila za nadaljevanje {olanja na Srednji dru`boslovno-ekonomski {oli v Novi Gorici - smer dru`boslovno-jezikovna dejavnost. Od prvega do ~etrtega letnika sem sodelovala pri {olskem glasilu Kaki in v njem tudi objavila nekaj prispevkov, predvsem pesmi. Vsako leto sem sodelovala pri {olskih predstavah ob praznikih.

V drugem letniku sem obiskovala dodatni pouk angle{kega jezika in se tudi udele`ila republi{kega tekmovanja iz tega jezika na Filozofski fakulteti. V tretjem in ~etrtem letniku sem obiskovala dodatni pouk francoskega jezika. V tretjem letniku sem se udele`ila dveh tekmovanj iz znanja tega jezika, in sicer republi{kega tekmovanja iz znanja francoskega jezika na filozofski fakulteti in osvojila {esto mesto, ter tekmovanja Aliance française (tekmovanje francosko govore~ih dijakov po vsem svetu). V tretjem letniku sem s pesmimi sodelovala na nate~aju L'amicizia non ha frontiere v Trevisu in zasedla tretje mesto v konkurenci slovenske pesmi.

V ~etrtem letniku sem {e enkrat sodelovala na tekmovanju francoske alianse in na republi{kem tekmovanju v znanju italijanskega jezika. V tem letu sem opravila zaklju~ni izpit.

Vse {tiri letnike srednje {ole sem izdelala s prav dobrim uspehom, zaklju~ni izpit pa opravila z odli~nim.

^e sem se za {tudij angle{~ine odlo~ila `e v osnovni {oli, pa je bila odlo~itev za {tudij franco{~ine dokaj pozna. Za franco{~ino kot drugi jezik v srednji {oli se nisem odlo~ila prostovoljno, ta jezik sem vzljubila {ele po drugem letniku. K temu je najve~ pripomoglo bivanje v Franciji (Besançon, Cannes). V ~etrtem letniku sem se dokon~no odlo~ila za {tudij francoskega in angle{kega jezika.

Leta 1991 sem kon~ala srednjo {olo - jezikovno smer in se vpisala na Filozofsko fakulteto v Ljubljani. Septembra 1991 sem opravila sprejemni izpit za francoski jezik pod A in za angle{ki jezik pod B. V drugem letniku sem se odlo~ila za pedago{ko smer, in tako pridobila {e znanje pedago{ko-psiholo{kih predmetov. Vendar to {e ne pomeni, da se nameravam v prihodnosti povsem zapisati pedago{kemu delu.

^eprav sem izbrala pedago{ko smer, pa ne vztrajam ravno pri tem, da bi se zaposlila na tem podro~ju. Vzrok temu je premajhno zanimanje za franco{~ino v gori{kih {olah. Upam, da se bo to kaj spremenilo, saj bi rada neko~ u~ila prav ta jezik. Za za~etek se nadejam, da bom dobila zaposlitev bodisi v osnovni bodisi v srednji {oli. Upam, da bom vsaj z angle{~ino na{la primerno zaposlitev. Zanima me tudi prevajanje.

Poleg pedago{kega dela, me zanima predvsem delo v turizmu in mednarodnm prometu. Ker rada potujem in me zanimata ob~a in umetnostna zgodovina, kot tudi kultura raznih narodov, je delo v turizmu tisti poklic, ki uspe{no zdru`uje mojo poklicno usposobljenost in druge interese.

Vendar menim, da bi bila kakr{na koli zaposlitev, povezana s franco{~ino in angle{~ino, dobrodo{la, saj se tako ponuja mo`nost za dodatno izobra`evanje in {irjenje specifi~nega besednega zaklada, ki si ga mora vsak jezikoslovec zmeraj znova dopolnjevati.

Trenutno sem {e zmeraj absolventka in nameravam absolventski sta` podalj{ati.

^eprav doslej {e nisem bila v rednem delovnem razmerju, pa sem si nabirala potrebne izku{nje z in{truiranjem in s prevajanjem.
* RZZ doma~a stran * Zoisovi {tipendisti - menu *
Copyright Republi{ki zavod za zaposlovanje, 21. novembra 1996
URL http://www-ai.ijs.muzej.si/RZZ_doc/zois/z96025y.htm