/ ZRSZ domača stran / Dejavnost ZRSZ / Seznam hitrih informacij /
Kratkoročni razvojni dokumenti za leto 1996 predvidevajo podobno gospodarsko rast kot je bila dosežena v letu 1995. Ob tej predpostavki lahko pričakujemo podoben obseg tekočega povpraševanja in podobne razmere v zaposlovanju kot v preteklem letu. Ocenjujemo, da bo v letu 1996 povprečna mesečna brezposelnost okrog 120 tisoč oseb.
Dejanski obseg brezposelnosti bo odvisen tudi od učinkovitosti izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja, ki bodo usmerjeni na zmanjšanje pretoka presežnih delavcev v odkrito brezposelnost in razreševanje vseh vrst neskladij med ponudbo in povpraševanjem.
Osnovni cilji, ki jih RZZ pri svojem delu zasleduje so:
Naloge RZZ opredeljuje Zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti, Zakon o zaposlovanju tujcev, drugih zakonih in predpisih.
RZZ bo v letu 1996 izvajal programe in ukrepe aktivne politike zaposlovanja v naslednjem obsegu:
--------------------------------------------------------------- Program Število Predvidena finančna udeležencev sredstva (v SIT) --------------------------------------------------------------- Sofinanciranje invalidskih 5.000 620.000.000 podjetij Preprečevanje prehoda v 4.000 817.700.000 odkrito brezposelnost Nadomestitev dela plače 2.130 640.000.000 pripravnika Subvencioniranje stroškov 5.000 1.188.675.000 usposabljanja z delovnim razmerjem Funkcionalne oblike 22.380 680.900.000 usposabljanja brezposelnih Usposabljanje za samozaposlitev uvodno 4.000 100.000.000 usposabljanje poglobljene 3.000 283.709.000 oblike svetovanja Finančna pomoč ob 2.250 450.000.000 samozaposlitvi Refundacije prispevkov 1.800 300.458.000 delodajalcem Uspoabljanje invalidov - pripravljalni postopki 3.520 40.000.000 - usposabljanje 665 303.709.000 Sofinanciranje NDM za 230 50.000.000 invalide Javna dela 5.000 1.000.474.000 - uvodno usposabljanje 3.400 50.000.000 pred vključitvijo - poglobljene oblike 2.000 100.000.000 usposabljanja v času JD --------------------------------------------------------------- SKUPAJ 64.375 6.625.625.000 ---------------------------------------------------------------
Programi in ukrepi bodo prioritetno namenjeni presežnim delavcem z namenom preprečitve prehoda v odkrito brezposelnost in dolgotrajno brezposelnim osebam, brezposelnim brez strokovne izobrazbe in starejšim ter invalidom in drugim težje zaposljivim.
V letu 1996 bo denarno nadomestilo za čas brezposelnosti v povprečju prejemalo 29.000
upravičencev, torej se bo povprečno mesečno število podobno kot v letu 1995. Za izplačila je v proračunu zagotovljenih 13,774 mrd SIT in po naši oceni predvidoma ne bo zadoščalo za vse redne obveznosti do upravičencev.
Povprečno število upravičencev do denarne pomoči bo v letu 1996 okrog 6.500 mesečno in bo nižje v primerjavi s predhodnim letom, ko je prejemalo denarno pomoč 7.800 upravičencev povprečno mesečno. Zagotovljena sredstva v višini 1,638 mrd SIT bodo za obveznosti do upravičencev zadostovala.
Za šolsko leto 1996/97 predvidevamo, da bo republiško štipendijo prejemalo okrog 47.000 dijakov in študentov ter, da bo okrog 7.000 dijakov in študentov prejemalo štipendijo za nadarjene ( Zoisova štipendija). Število bo v globalu podobno kot za preteklo šolsko leto, vendar zaradi valorizacij in zardi že uveljavljenih sprememb s Pravilnikom o štipendiranju, v proračunu zagotovljena sredstva v višini 8,766 mrd SIT predvidoma ne bodo zadoščala za kritje vseh obveznosti do štipendistov.
Na tem mestu izpostavljamo samo najbolj obsežne in nove naloge. Med take naloge sodi uvajanje Pravilnika o načinu in vsebini vodenja evidenc o iskalcih zaposlitve in evidence o brezposelnih osebah, ki poleg rednega razvrščanja vključuje tudi razvrstitev vseh prijavljenih ob koncu leta 1995. poseben poudarek bomo letos dali vsem izvedbenim nalogam potrebnim za prenovo doktrine dela z iskalci zaposlitve.
Odločanje o nadaljnji poklicni poti posameznika, ki je vključen v redno šolanje ali pa brezposelen, je bolj učinkovito, če ima na voljo dovolj informacij o poklicih, možnostih izobraževanja in razmerah na trgu delovne sile. S ciljem ponuditi posamezniku, ki se odloča o nadaljevanju poklicne kariere, smo pričeli z izgradnjo kompleksnega poklicno informacijskega sistema in poskusnega središča. Nalogo izvajamo v sodelovanju in s pomočjo PHARE programa. Naloga je zelo obsežna, zato bo vzpostavitev sistema trajala več let.
V zavodu imamo relativno dobro razvit sistem poklicnega svetovanja šolajoči mladini, brezposelnim, ki se morajo ponovno odločati o svoji poklicni karieri pa še ne zagotavljamo vse potrebne svetovalne pomoči. S ciljem nudenja svetovalne pomoči odraslim v večjem obsegu smo pristopili k projektu Prenova poklicnega svetovanja.
Na področju analitike bomo izdelali analize tistih skupin brezposelnih, ki so na trgu delovne sile v slabšem položaju in je njihova ponovna vključitev v zaposlitev mogoča le s predhodno vključitvijo v različne programe aktivne politike zaposlovanja.
Zavod bo tudi v letu 1996 informiral stranke o pravicah in možnostih ter širšo javnost o gibanjih brezposelnosti in aktualnih dogajanjih na trgu delovne sile.
V zadnjih letih je Zavod vzpostavil vrsto mednarodnih povezav in bo tudi v letu 1996 nadaljeval z izmenjavo izkušenj s službami za zaposlovanje in sorodnimi inštitucijami v državah zahodne in srednje Evrope.
V letu 1996 načrtujemo 780 povprečno zaposlenih, kar je še vedno za 21% pod sprejetimi normativi. Posebno skrb bomo namenili usposabljanju zaposlenih, predvsem novosprejetim delavcem, delavcem, ki delajo s strankami ter vodstvenim in vodilnim delavcem. Usposabljanje je pogoj za učinkovito izvajanje rednih nalog in dvig kvalitete zavodovih storitev.
Za delo Zavoda je zagotovljenih 2,368 mrd SIT, kar je za 2% nominalno manj sredstev kot je bilo za delo Zavoda zagotovljenih v letu 1995. načrtovani obseg nalog bo tako mogoče izvesti le ob izvajanju dodatnih varčevalnih ukrepov, neoblikovanjem sredstev amortizacije in povečanim ustvarjanjem prihodkov iz lastne dejavnosti.
Prostorski problemi so se s sodelovanjem z Ministrstvom za delo, družino in socialne zadeve uspešno reševali v prejšnjih letih. Kljub temu ostaja še nekaj večjih problemov, ki jih bo potrebno rešiti, delno v letu 1996, delno v prihodnjih letih. Za leto 1996 načrtujemo dokončanje prenove zgradbe Območne enote Ljubljana, začetek pridobivanja ustreznih prostorov za Območno enoto Velenje, pridobitev ustreznejših prostorov za Centralno službo RZZ in nekaj manjših investicij na Uradih za delo.
Prioritetna naloga Zavoda v letu 1996 bo dvig kvalitete na vseh področjih. Da bi lahko izvršili ta cilj, bomo dali prioriteto naslednjim nalogam:
---------------------------------------------------------- PROGRAMSKI SKLOPI NAČRTOVANO ŠT. SREDSTVA VKLJUČENIH OSEB v 000 SIT ---------------------------------------------------------- Denarna nadomestila in 29.100* 13.774.630 denarna nadomestila v enkratnem znesku Denarna pomoč 6.500* 1.638.400 Republiške štipendije 54.000 8.776.012 Subvencioniranje študentske - 900.000 prehrane Programi aktivne politike 64.375 6.625.625 zaposlovanja Sredstva za delo RZZ 2.368.570 Poslovni prostori RZZ 321.230 Investicijsko vzdrževanje 126.970 ---------------------------------------------------------- SKUPAJ 34.531.437 ----------------------------------------------------------
* Povprečno mesečno število upravičencev
/ ZRSZ domača stran / Dejavnost ZRSZ / Seznam hitrih informacij /
Copyright Republiški zavod za zaposlovanje, 22. april 1996