/ ZRSZ domača stran / Dejavnost ZRSZ / Seznam hitrih informacij /


Republiški zavod za zaposlovanje - Hitra informacija

POROČILO O IZVAJANJU PRAVILNIKA O NAČINU IN VSEBINI VODENJA EVIDENCE ISKALCEV ZAPOSLITVE IN BREZPOSELNIH OSEB

Janez Arko in Maja Ziherl

1. POTEK IN VSEBINA PRIPRAV ZA UPORABO

Ob sprejemu Pravilnika o načinu in vsebini vodenja evidence iskalcev zaposlitve in evidence o brezposelnih osebah (Ur. l. RS št. 44 z dne 28. 7. 1995 - v nadaljevanju Pravilnik) so v Republiškem zavodu za zaposlovanje (v nadaljevanju Zavod) stekle priprave za začetek njegove uporabe pri rednem operativnem delu. Oblikovana je bila posebna delovna skupina z namenom, da bi pripravila vse strokovno-tehnične podlage in navodila za pričetek uporabe določil Pravilnika. Dinamika dela delovne skupine je bila prilagojena zahtevi, da se prične vodenje evidenc s 1.1.1996, kot določa Pravilnik. Priprave so potekale zelo intenzivno saj so bile potrebne spremembe v celotnem postopku obravnave iskalcev zaposlitve, kar je hkrati pomenilo tudi povečan obseg dela in povečanje stroškov vodenja obeh evidenc.

Za uspešen začetek uporabe Pravilnika je bilo potrebno opraviti naslednje aktivnosti oziroma pripraviti naslednja gradiva:

  1. Oblikovati potek postopka obravnave oseb, ki se prijavljajo v eno od evidenc.
  2. Dopolniti vsebino evidence iskalcev zaposlitve, ki bo omogočala razvrščanje v obe evidenci.
  3. Definirati način in potek razvrščanja iskalcev zaposlitve, ki so bili prijavljeni pred 1. 1. 1996.
  4. Pripraviti podrobna navodila za svetovalce zaposlitve in ostale delavce, ki sodelujejo v postopku razvščanja oseb v eno od obeh evidenc.
  5. Pripraviti vse potrebne odločbe in druge dokumente, ki se izdajajo v postopku razvrščanja oseb v eno od obeh evidenc, prehajanja iz ene v drugo evidenco in prenehanja vodenja evidence oziroma črtanja iz evidence.
  6. Na podlagi sprememb v postopku in odločb ter drugih dokumentov dopolniti računalniško aplikacijo, ki jo Zavod uporablja za vodenje evidenc o iskalcih zaposlitve kot glavni pripomoček za učinkovito podporo delavcem, ki vodijo obravnavani evidenci in koristijo te podatke pri posredovanju zaposlitev.
  7. Izvesti usposabljanje vseh delavcev, ki sodelujejo v postopku razvrščanja oziroma vodenja obeh evidenc za uspešno izvajanje nalog in zagotoviti čim bolj nemoten prehod na spremenjen način dela.
  8. Odpravljati nepredvidene težave v prehodnem obdobju v zvezi z razvrščanjem posebnih primerov oseb ter dopolnjevati postopek razvrščanja in vodenja evidenc.

Vse navedene aktivnosti so bile pravočasno realizirane tako, da se je začel Pravilnik uporabljati za vse novoprijavljene osebe 1.1.1996. Vse osebe prijavljene pri Zavodu pred 1.1.1996, so bile povabljene, da se zglasijo na RZZ pri svojem svetovalcu zaposlitve zaradi razvrstitve v eno od evidenc. Za razvrstitev teh oseb so bili prvotno predvideni trije meseci, vendar je bilo to obdobje podaljšano na šest mesecev, ker je bilo, ob upoštevanju, s predpisi predvidenih rokov za vabljenje, tri mesece prekratko obdobje za izpeljavo tega obsežnega opravila. Podrobneje je potek razvrščanja oseb, prijavljenih pri RZZ pred 1.1.1996, ki je potekal ob rednem delu, opisan v nadaljevanju tega teksta.

2. DINAMIKA RAZVRŠČANJA OSEB V EVIDENCO ISKALCEV ZAPOSLITVE IN BREZPOSELNIH OSEB REPUBLIŠKEGA ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE

S 1.1.1996 je Zavod v evidenco iskalcev zaposlitve in brezposelnih oseb začel prijavljati vse na novo prijavljene osebe, hkrati pa postopoma razvrščati vseh 126.759 iskalcev zaposlitve, ki so bili 31.12.1995 v aktivni evidenci. Za razvrščanje v eno od evidenc je bilo predvideno obdobje od 1.1.1996 do 30.6.1996, ko naj bi bile vse osebe v aktivni evidenci razvrščene. Postopek razvrščanja je bil v tem obdobju v Zavodu analitično spremljan v tedenskih zaporedjih. Gradivu je priložen komplet zadnjih pregledov. Trend dinamike razvrščanja v evidenco na nivoju Zavoda kaže, da je bilo v prvih dveh mesecih razvrščanja razmeroma veliko število razvrščenih oseb, proti koncu obdobja pa se je to število postopoma zmanjševalo. Tako se je delež 37,4% (oz. 47.600 oseb) razvrščenih oseb v evidenci , ki je bil dosežen že v prvem mesecu razvrščanja, to je do 31.1.1996, v drugem mesecu razvrščanja spustil na 25% (oz. 30.100 oseb) razvrščenih oseb v mesecu februarju, nato na 15,7 % (oz. 17.500 oseb) razvrščenih oseb v mesecu marcu, 9,7% (oz. 10.700 oseb) razvrščenih oseb v mesecu aprilu ter na komaj 5,3% (oz. 2.900 ) razvrščenih oseb v mesecu maju ter 4,4% (oz. 2000 oseb) razvrščenih oseb v mesecu juniju 1996. Tak potek se lahko razloži zaradi kopičenja primerov, katerih razvrščanje terja zamudnejše preverjanje dejstev in predložene dokumentacije ob koncu obdobja razvrščanja.

Tako je bilo konec junija tega leta od skupaj 113.913 aktivnih oseb v evidenci, razvrščenih 110.917 oseb, kar pomeni 97,4% delež evidence. Nerazvrščenih ostaja še 2.996 oseb oz. 2,6% aktivne evidence, v postopku razvrščanja je 59 oseb oz. 0,1% delež.

Pretežna večina oseb, to je 109.677 (oz. 96,3%), je v evidenci brezposelnih oseb, le 1.240 oseb (oz.1%) je iskalcev zaposlitve. Med brezposelnimi osebami je 93% brezposelnih, 1% brezposelnih lastnikov ali solastnikov podjetja in 6% brezposelnih lastnikov, zakupnikov ali drugih uporabnikov kmetijskih ali gozdnih zemljišč. Za zadnji dve kategoriji je značilno, da osebe, ki so vanju uvrščene, s poslovanjem podjetja oz. dohodkom od zemljišča v preteklem letu niso ustvarile dohodka, ki bi presegal letno zajamčeno nadomestilo plače v istem letu.

Pri razvrščanju v evidenco je svetovalcem zaposlitve kot pripomoček pri delu služil seznam, na katerem so bile označene osebe, ki so se ob razvrščanju nahajale v aktivni evidenci, hkrati pa so bile kot aktivni zavarovanci (z eno od ustreznih zavarovalnih podlag: delovno razmerje, lastništvo/solastništvo podjetja, lastništvo/zakupništvo ali druga uporaba kmetijskih ali gozdnih zemljišč, upokojitev, invalidnost) prijavljene v zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, s katerim smo sodelovali pri pripravi seznama.

3. OPIS POSTOPKA IN STROŠKOV RAZVRŠČANJA V EVIDENCO

Od 1.1.1996 dalje se v evidenco tekoče razvršča vse na novo prijavljene osebe. Vsem iskalcem zaposlitve, ki so bili 31.12.1995 v aktivni evidenci, je bil s posebnim vabilom na koncu leta 1995 posredovan obrazec Prijava v evidenco iskalcev zaposlitve - brezposelnih oseb s prošnjo, da izpolnjenega predložijo na uradu za delo, kjer so prijavljeni in sicer v roku, ki ga je določil svetovalec zaposlitve. Vse iskalce zaposlitve, ki se vabilu niso odzvali, so svetovalci zaposlitve ponovno povabili s povratnico. Tistim iskalcem, ki se tudi na drugo vabilo niso odzvali in tega niso opravičili, je bila poslana odločba o črtanju iz evidence, iz katere so bili po preteku roka za pritožbo črtani. Na osnovi izpolnjenih Prijav v evidenco ter morebitne dodatne dokumentacije so bili iskalci zaposlitve razvrščeni v eno od evidenc: evidenco iskalcev zaposlitve ali evidenco brezposelnih oseb. Po podatkih, zbranih na območnih enotah Zavoda, je bilo v tem obdobju v evidenco 36% oseb razvrščeno ob rednem javljanju (brez posebnega vabljenja), 47 % oseb z enkratnim vabljenjem in 17% oseb z dvakratnim vabljenjem. Ob tem je tekoče potekalo tudi črtanje iz evidence. Določeno število oseb v evidenco še ni razvrščeno oziroma so v postopku črtanja iz evidence. Sledi tabela, ki to stanje prikazuje.

območna enota

R A Z V R Š Č E N I - š t e v i l o

Zavoda

brez vabljenja -

ob javljanju

s 1. vabljenjem

z 2. vabljenjem

SKUPAJ

Celje

8.739

6.512

1.873

17.124

Koper

4.176

2.768

526

7.470

Kranj

8.838

3.501

1.285

13.624

Ljubljana

5.139

14.870

4.618

24.627

Maribor

5.265

20.625

5.835

31.725

Murska Sobota

1.404

5.199

3.236

9.839

Nova Gorica

1.549

2.050

1.282

4.881

Novo Mesto

4.297

1.327

649

6.273

Velenje

4.386

1.135

888

6.409

Sevnica

1.700

1.500

1.072

4.272

Zavod

45.493

36%

59.487

47%

21.264

17%

126.244

100%

Vzroki, da ostajajo nekatere osebe še nerazvrščene, so naslednji: večina je v postopku črtanja iz evidence (črtanje se lahko izvede po dokončnosti odločbe), osebe niso predložile zahtevane dokumentacije, nedokončan upravni postopek (povratnice niso bile vrnjene), posebni socialni primeri, ko mora dati mnenje Center za socialno delo itd.

Celoten postopek vabljenja iskalcev zaposlitve, tiskanje obrazca Prijava v evidenco ter dodatno delo delavcev, ki je bilo za razvrščanje potrebno, je povzročilo do sedaj 24.160.832 SIT stroškov. Priložen je podrobnejši pregled stroškov v okviru celotnega Zavoda.

I. Strošek tiska obrazcev IZ-BO/1 - Prijava v evidenco 3.387.273 SIT
II. Dodatno delo (vseh območnih enot)

a.) nadure (bruto) 5.990.599

b.) pogodbeno delo 892.245

c.) dodatno delo 5.585.602

12.468.446 SIT
III. Poštnina, kuverte (strošek na območnih enotah) 8.305.113 SIT
SKUPAJ 24.160.832 SIT

5. ZAKLJUČEK

Kot je iz samega poročila razvidno, je bila ob vsem rednem delu Zavoda uspešno opravljena obsežna naloga v predvidenem času. Trenutno se pripravljajo zadnje dopolnitve navodil in aplikacije na podlagi spoznanj in izkušenj, pridobljenih v prvih mesecih uporabe Pravilnika. S temi dopolnitvami bodo zagotovljena, za daljše obdobje, vsa sredstva in pripomočki za kvalitetno delo delavcev RZZ oziroma vzpostavljeni pogoji za čim bolj kvalitetno strokovno obravnavo vseh oseb, ki se prijavljajo v Uradih za delo kot kandidati za razvrstitev v evidenco iskalcev zaposlitve oziroma evidenco brezposelnih oseb.


/ ZRSZ domača stran / Dejavnost ZRSZ / Seznam hitrih informacij /


Copyright Republiški zavod za zaposlovanje, 23. julij 1995